Često postavljana pitanja
P:
Koje su najčešće
manifestacije težih kvarova hardvera i/ili softvera, koje korisnik
ne može sam da reši?
O: Na stranici
najčešći
kvarovi
LapTop računara
i
najčešći kvarovi
DeskTop računara, na našem sajtu nalazi se spisak najčešćih kvarova koje
korisnici računara ne mogu sami da otklone. Ukoliko vam se dešava
nešto od navedenog na toj strani, mi ćemo vam pomoći.
P:
Zašto se dijagnostika naplaćuje?
O: Odgovor
na ovo pitanje je višeslojan i detaljno objašnjen
OVDE.
U najkraćim crtama, troškovi dijagnostike obuhvataju cenu utrošenog
radnog vremena i materijala na utvrđivanje kvara i testiranje uređaja. Tom
prilikom se angažuju i različita materijalna sredstva kao što su
alat, materijal i drugi resursi koji na žalost nisu besplatni i
uglavnom su veoma skupi. Sama cena materijala i utrošenog vremena za
dijagnostiku je obično mnogostruko viša od
CENE koju kupac plaća (pod uslovima koji su nevedeni
OVDE) tako
da u stvari ovde govorimo o podeli troškova izmedju dve strane:
kupca i davaoca usluge.
P:
Koliko će da košta popravka
laptop računara?
O: Najveći
broj klijenata koji imaju neispravan LAPTOP računar žele da unapred
znaju cenu popravke svog računara, najčešće da bi mogli da procene
isplativost ulaganja.
F-com nije u mogućnosti da bez detaljnog uvida u stanje računara, izvršenih merenja i, najzad, zamene konkretne komponente na koju se sumnja da je uzrok kvara, da preciznu cenu kostanja servisa.
P: Šta
utiče na visinu cene servisa LapTop računara?
O: Cena
servisa Laptopova je uglavnom uslovljena cenom rezervnih delova. 90%
elektronskih kvarova na laptopovima se odnosi na kvarove matične
ploče od čega se velika većina odnosi na kvarove čipseta i/ili
grafičkih čipova. Cena novih matičnih ploča je izuzetno visoka i
njihovu zamenu dodatno komplikuje nemogućnost kupovine nove ploče na
domaćem tržištu tako da se one uglavnom nabavljaju po porudžbini iz
inostranstva.
Znatno povoljnija opcija je servis neispravne matične ploče. Za tu namenu se koristi precizna i veoma skupa oprema i ugradjuju se rezervni delovi čija cena je takodje vema visoka ali ipak bitno niža (2-3 puta) u odnosu na cenu nove ploče. Takodje, potrebno je utrošiti veoma puno vremena, skupog materijala, znanja i energije da bi se kvar detektovao i otklonio.
P:
Kakav je kvalitet tako servisiranih matičnih ploča?
O: Matične
ploče na kojima je izvršen servis su po pravilu istog kvaliteta i
funkcionalnosti kao i nove jer se ugradjuju novi rezervni delovi na
koje dobijate garanciju
P: Šta
utiče na mogućnost popravke neispravnih matičnih ploča?
O: Matične
ploče mogu biti nepopravljive iz više razloga:
- Neisplativost popravke, kada cena popravke prevazilazi cenu novog
računara ili matične ploče.
- Nemogućnost nabavke odgovarajućih rezervnih delova
- Takva priroda kvara koju je nemoguće otkloniti (razna fizička
oštećenja, spaljen, izgreban ili na drugi način uništen pertinaks
ili štampa matične ploče)
- Nemogućnost pronalaženja uzroka kvara, kada u razumnom vremenu
nije jasno zbog čega komponenta ne radi i nema smisla dalje
istraživanje.
P: Zašto servis mora da se vrši
u servisnim prostorijama a ne na lokaciji korisnika?
O: Odredjene intervencije mogu
da se završavaju na lokaciji korisnika, a neke, kao što je rad na
mrežama, čak i moraju da se vrše na taj način.
Većina servisa, medjutim, zahteva temeljno i dugotrajno testiranje
svih komponenti računara uz primenu raznovrsne i složene aparature i
alata koje nije moguće koristiti na terenu.
P: Šta utiče na dužinu trajanja
dijagnostike i testiranja?
O: Da bi testovi dali pouzdane
rezultate, oni moraju biti sprovedeni temeljno, a to iziskuje
odredjeno vreme koje zavisi od vrste i brzine rada komponente ili
računara koji se testira. Koliko god korisnik želeo da se servis obavi
"što
pre", mi ne možemo ubrzati temeljno testiranje, jer to dovodi do
paušalnih i nepouzdanih zaključaka o stanju hardvera i/ili softvera.
P: Zašto je potrebno temeljno
testiranje svih komponenti, a ne samo onih koje su vidno oštećene
ili na čiju se neispravnost sumnja?
O: Imajući detaljan uvid u
stanje računara, u mogućnosti smo da otkrijemo i
otklonimo sve postojeće kvarove od kojih su neki mogli biti
skriveni korisniku ili je njihovo postojanje korisnik ignorisao.
Takodje, možemo da donekle predvidimo i predupredimo kvarove
koji se potencijalno mogu desiti u toku daljeg korišćenja. Samim tim
naša usluga je kvalitetnija i na taj način štedimo vreme i novac
klijenta.
P: Zašto baš mi da servisiramo
vaš računar ili komponente?
O: Zato što imamo znanje,
iskustvo, opremu, alat i volju da kvaliteno i do kraja uradimo
servis.
Zato što dajemo garanciju na naše usluge i delove koje ugradjujemo.
Zato što ćemo vam uvek reći sve šta nije u redu sa vašom opremom.
Zato što ćete uvek dobiti pravovremenu i kompletnu informaciju o
izvodljivim varijantama servisa.
Zato što na osnovu tih informacija vi donosite odluku koja će
varijanta biti izvedena.